Welkom op de website van het GfK Televisie Onderzoek
U heeft vast wel eens gehoord van ‘kijkcijfers’.
Kijkcijfers geven aan hoeveel en wat voor mensen naar een televisieprogramma hebben gekeken.
Zij zijn een graadmeter voor het succes van een programma en dat is precies wat televisiezenders willen weten.
Met deze informatie kunnen zij de inhoud en het tijdstip van hun programma’s afstemmen op wat de kijker belangrijk vindt.
Kijkcijfers worden verzameld in het Kijkonderzoek.
Dit onderzoek voert onderzoeksbureau GfK al meer dan 35 jaar uit
en sinds 1 januari 2002 is de Stichting Kijkonderzoek (SKO) de opdrachtgever.
Deze Stichting is een samenwerkingsverband tussen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO),
de commerciële zenders, het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en de Bond van Adverteerders (BVA).
Deze website is speciaal bestemd voor (nieuwe) deelnemers aan het Kijkonderzoek.
De leden van het Kijkerspanel zijn hiertoe door GfK uitgenodigd op basis
van kenmerken zoals woonplaats en huishoudsamenstelling. Het totale Kijkerspanel moet
een juiste afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking. Daarom kan GfK
helaas geen gebruik maken van spontane aanmeldingen van belangstellenden.
Als u vragen heeft, belt u ons dan op ons gratis telefoonnummer 0800-0991196. Of stuur een e-mail naar onze afdeling Panelbeheer.